*

X

Ti s-a intamplat, cand erai copil, sa stii foarte bine lectia si sa te rogi in banca sa se deschida catalogul la pagina ta pentru ca doamna invatatoare sau profesor sa te cheme in fata clasei sa prezinti pentru ca tu nu ai aveai curaj sa ridici mana?

Cum procedezi pentru ca pustiul tau sa nu pateasca la fel?

Motivul principal care inhiba copiii sa aiba curaj sa spuna “Pe mine vreau sa ma ascultati astazi la lectie!” este legat de temerea acestora ca vor avea emotii, iar prezentarea nu va avea impact.

Va prezentam cateva recomandari, dar si exercitii, pe care le puteti face acasa cu cei mici pentru ca acestia sa aiba curaj sa ridice mana la scoala:

  • Multi copii, atunci cand au emotii, nu stiu ce sa faca cu mainile!

Exercitiul recomandat de trainerii CLEVER children este sa vorbeasca acasa doar cu mainile si abia apoi sa traduca in cuvinte.
Acest exercitiu ii determina pe copii sa foloseasca mainile ca si suport in comunicare si sa nu le considere doua obiecte inerte care nu stiu pentru ce sunt de folos.
Daca in cele din urma copiii nu vor sti ce sa faca in anumite situatii cu mainile, le pot impreuna la spate...
Aceasta pozitie nu indica nici ca ar fi refractari la comunicare, cum ar fi daca ar tine mainile incrucisate pe piept, nici tupeu si mandrie, cum indica mainile in solduri.
Ba mai mult, ii vor ajuta sa aiba o postura corporala corecta, cu spatele drept, pieptul inainte si burta supta.

  • Atentie la volumul vocii!

Multi copii au tendinta de a vorbi prea incet si prin urmare o mare parte din mesajul transmis se pierde.
Sau dimpotriva, vorbesc prea tare si irita auditoriul.
Va recomandam un exercitiu de reglare a volumului vocii care consta in solicitarea copilului pentru a tine un mic discurs pe un fundal sonor preexistent (muzica de exemplu)
Rugati parintii, bunicii si fratii care il asculta sa atraga atentia copilului de fiecare data cand nu aud si nu inteleg mesajul, iar copilul care tine discursul va repeta de fiecare data fraza in cauza.

  • Copiii au tendinta sa foloseasca o tonalitate monotona si uniforma.

Exercitiul recomandat la cursurile CLEVER children pentru a corecta acest aspect are in vedere comunicarea aceluiasi mesaj, cu aceleasi cuvinte, schimband doar tonul vocii (calm, manios, suav, sfatos, speriat) si sa identifice reactia interlocutorului de fiecare data.
Pentru a exersa acasa, alegeti o poezie scurta si frumoasa care va fi pe placul copilului!

  • Nu uitati!

Nu uitati proportia in care conteaza comunicarea verbala si cea nonverbala intr-un discurs.
Prin urmare, copiii trebuie sa fie foarte atenti la tinuta, la gesturile pe care le fac si la mimica!

 

  • Evitati amanuntele plictisitoare.
  • Fiti amuzanti si indrazneti!
  • Fiti relaxati si siguri pe voi!
  • Zambiti!

Violeta Lupu
CLEVER children – Kids and Teens Training

www.CursuriCopii.ro

 

Citeste articolul de la sursa