*

X

Dacă sunteţi de părere că grădiniţa, şcoala sau meditaţiile nu scot ce e mai bun din copilul dvs., puteţi apela la programe de training, care promit să îl înveţe cum să se poarte în societate şi să îi dezvolte aptitudinile de lider.     Ideea de a concepe programe de instruire pentru un public-ţintă de maximum 13 ani îi aparţine companiei Clever BS. „Programele pentru copii funcţionează după aceleaşi metode de instruire ca pentru adulţi, însă adaptate şi personalizate.

Dacă sunteţi de părere că grădiniţa, şcoala sau meditaţiile nu scot ce e mai bun din copilul dvs., puteţi apela la programe de training, care promit să îl înveţe cum să se poarte în societate şi să îi dezvolte aptitudinile de lider.

Ideea de a concepe programe de instruire pentru un public-ţintă de maximum 13 ani îi aparţine companiei Clever BS. „Programele pentru copii funcţionează după aceleaşi metode de instruire ca pentru adulţi, însă adaptate şi prezentate într-o manieră potrivită vârstei lor“, spune Violeta Lupu, training manager al firmei. Metodele nu diferă mult de cele folosite în grădiniţele cu ştaif. Exerciţiile, filmele, jocurile, piesele de teatru sau exemplele din viaţa reală sunt câteva dintre metodele prin care pedagogii încearcă să se facă înţeleşi de către micii cursanţi. Primul curs din portofoliul companiei este Codul bunelor maniere, adresat copiilor cu vârste cuprinse între şase şi 13 ani. Programul constă în şase şedinţe săptămânale, de câte o oră şi 50 de minute.

În câteva luni, compania va demara un nou proiect, MBA-ul copiilor. Dincolo de titulatura preţioasă, cursul va aborda „teme de interes, precum dezvoltare personală, leadership pentru copii, marketing şi management personal, comunicare şi integrare în societate, creativitate, încrederea în forţele proprii, etică şi comportament“, după cum spune Violeta Lupu.

 „La această vârstă au nevoie de altceva, accentul trebuie pus pe relaţionare, nu pe dezvoltarea individualismului“, critică acest tip de cursuri Anda Păcurar, psihoterapeut în cadrul cabinetului Psihocenter. Astfel, crede ea, activităţile sportive şi învăţarea împreună cu copii de vârste apropiate este mai eficientă decât acest tip de cursuri. „Părinţii vor să le ofere copiilor toate condiţiile posibile, să îi împingă să ajungă, eventual, cei mai buni din generaţia lor, dar la vârsta aceasta nu trebuie încurajate competiţia şi performanţa cu orice preţ, ci colaborarea şi spiritul de echipă“, spune Anda Păcurar.

 Alternative pentru copiii cu poftă de studiu

 Chiar dacă nu poartă denumirea de training, pe piaţă există o serie de programe destinate copiilor, începând de la vârsta preşcolară. Între acestea, cursurile de limbi străine, programele tip after-school şi şcolile de vară.

Toate marile instituţii de predare a limbilor străine (British Council, Institutele Francez, Cervantes şi Goethe) organizează cursuri pentru copii, începând, în general, cu vârsta de opt ani. Preţurile variază între 66 de euro/ modul, pentru limba spaniolă, şi 260 de euro/modul, pentru engleză. Mult mai ieftină este participarea la o şcoală de vară, unde, contra unei sume de maximum 100 de lei, copiii au acces la o gamă largă de cunoştinţe: ştiinţifice (şcoala de vară a Muzeului Antipa), artistice şi educative (cea organizată de grupul RTC) sau de comportament în familie şi societate (Fun Science). Părinţii ocupaţi şi cu buzunarele largi le pot oferi copiilor toate aceste cunoştinţe zilnic, prin înscrierea în programele after-school, al căror cost lunar este de minimum 650 de lei. Astfel, între orele 12.00 şi 18.00, majoritatea şcolilor şi grădiniţelor particulare oferă lecţii de informatică, dans, teatru sau matematică.

 DE 100 DE ORI MAI IEFTIN DECÂT UN MBA ADEVĂRAT

 PREŢURILE sunt de 90 de euro pentru Codul bunelor maniere, respectiv 300 de euro pentru MBA-ul Copiilor

 GRUPELE sunt formate din zece, maximum 12 copii

 TARGET Publicul-ţintă al cursurilor organizate de Clever BS este format, în general, din copii de middle şi top manageri, dar şi de profesori. De altfel, promovarea programelor se face atât pe site-urile de profil, cât şi în şcoli şi în marile companii

 PROPORŢII Trei sferturi dintre participanţii la curs cu vârste între şase şi nouă ani sunt băieţi. În schimb, în „grupa mare“, a celor de 9-13 ani, doar patru din zece cursanţi sunt băieţi.

Citeste articolul de la sursa