*

X

Nu e gluma. Parintii nemultumiti de calitatea informatiilor primite de copii la gradinita sau scoala au posibilitatea sa-i inscrie la cursuri de branding personal sau, de ce nu, de time management.

Cursuri pentru copii exista cu duiumul, de la actorie la cunostinte de calculator, de la dansuri la dictie, de la limbi straine la sporturi. La asta s-au gandit si Violeta Lupu si Adrian Dascalu, in urma cu trei ani, cand au lansat compania de training Clever BS.

„Initial, am pornit cu programe corporative relativ clasice, de vanzari, marketing sau relatii publice. Ulterior, la acestea am adaugat cateva programe foarte nisate, de pilda cursuri pentru proprietarii de restaurante sau pentru managerii de produs. Iar in 2008, ne-a venit ideea asta cu cursurile pentru copii, care acum a devenit una dintre principalele linii de dezvoltare. Probabil, avea de-a face si cu dorinta mea, undeva in subconstient, de a avea copii“, povesteste Violeta. Acum, are doi gemeni si un portofoliu serios de cursuri pe care sa le predea cand se vor face mari. „Primul program pe care l-am demarat a fost unul de bune maniere, iar parintii s-au dovedit foarte receptivi. Imi amintesc ca am avut din start doua grupe a cate zece copii, fara fara sa ne fi ocupat prea mult de publicitate.“

Au urmat, apoi, un curs de cultura generala („Stie tot“), unul de atitudine, comportament si limbaj (NLP training), si unul „in cadrul caruia copiii invata cum sa comunice eficient, cum sa-si promoveze imaginea personala si sa-si descopere propria personalitate, cum sa-si organizeze timpul, sa negocieze sau sa lucreze in echipa“ (MBA-ul copiilor). „Initial, am evitat cursurile tipice, de limbi straine sau de IT, de exemplu. Insa, cum am cam facut tot ce era de facut pe segmentul de dezvoltare personala, am introdus acum si genul acesta de programe“, admite Violeta Lupu.

 

Cum arata un curs pentru pitici

Trainingurile pentru copii urmaresc, in mare, aceleasi metode de instruire ca si cele pentru adulti, insa adaptate, evident, la nevoile si capacitatea lor de intelegere. Cea mai mare diferenta fata de cursurile care se adreseaza celor mari este punerea accentului pe exercitii si jocuri menite sa-i ajute pe micii participanti sa inteleaga si sa retina mai usor subiectele prezentate.

„Intre timp, am inceput sa primim solicitari din provincie, ori de la firme care voiau sa stie in ce termeni pot sa imprumute programele noastre, ori de la parinti care doreau sa-si trimita copiii la genul acesta de cursuri. De aici ne-a venit, firesc, ideea francizarii programelor de training“, explica Violeta Lupu. Remarcase, inca de la momentul lansarii cursurilor, ca serviciile de training de dezvoltare personala pentru copii si tineri acopera in foarte mica masura piata din Bucuresti, iar in restul oraselor nu exista practic deloc. Pentru ca acum reprezentantii companiei sa se afle in negocieri pentru lansarea cursurilor in majoritatea marilor orase.

790 de lei costa cel scump program promovat de Clever BS, MBA-ul copiilor. In schimb, cursul de bune maniere este de doua ori mai ieftin

 

Termenii francizei

COSTURI Cei interesati de achizitionarea francizei trebuie sa achite o taxa de intrare de 1.500 de euro. La aceasta se adauga aceeasi suma ca taxa pentru primul an de activitate, cuantum care creste la 2.500 de euro pentru urmatorii ani contractuali. Partea buna este ca timpul de demarare a activitatii propriu-zise este relativ scurt: doua pana la trei saptamani de la momentul semnarii contractului.

CLIENTI
Firmele francizate vin, in general, din segmentul companiilor de training, care au atat logistica necesara desfasurarii genului acesta de activitate, cat si personal specializat.

TARGET
Vizati sunt copiii cu varste cuprinse intre 4 si 18 ani.

Citeste articolul de la sursa